zondag 2 september 2012

Lanterfanten

 
De afgelopen weken (het lijken wel maanden) heb ik een oud woord herontdekt: lanterfanten.
Een geweldig woord.
Helemaal om je er actief aan te houden.
Ik las in Happinez: lanterfanten is het vrolijke zusje van vervelen.
Lanterfanten betekent zoiets als niets bijzonders doen, gewoon lekker wat aanrommelen.
Alles mag, maar je hoeft niks.
Even wat langzamer aan doen en ruimte maken voor impulsiviteit.

Ook Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren vind ik een geweldige uitspraak.
www.tuimeltekst.nl

Heb de laatste tijd dus heerlijk genoten, maar nu is het tijd om mezelf aan de haren op te pakken en de puntjes op de i te zetten.
En tussendoor natuurlijk niet vergeten te lanterfanten en het mooiste maken van iedere dag.
En regelmatig blijven genieten van minivakanties en al het mooie in huis en tuin.

Doelen stellen en nu DROMEN, DURVEN EN DOEN!

Ik heb alles in huis wat ik nodig heb en mijn hartje begeert, nu moet ik alleen de goede dingen nog goed ermee doen.
De kansen zijn er al, moet alleen mijn wensen en voornemens weten te benoemen, de kansen te zien/vinden en pakken.
Het komt wel goed met mij.
Ik ga ervoor! Kom aan! Geef nooit op! You can be who you want to be!
Tis het begin van een nieuw schooljaar en voor mij het begin van de rest van mijn leven.

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten