dinsdag 11 september 2012

Het is alle dagen mijn dag! Waarin ik zelf keuzes maken mag.

De krachtigste gave die de mens bezit, is het vermogen om te kiezen.

Ik heb alles al, ik moet het alleen nog beter behandelen, goed verzorgen of gebruiken.
Met het maken van de leukste keuzes kan ik het beste uit de dag/weelde/mezelf/mijn gezin/....... halen.

Heb nog een hele stapel boeken liggen om te lezen en die liggen daar nog wel even goed.
Ik kies ervoor om nu 2 boeken te lezen en actief de wijze raad die erin staat op te volgen: Dromen, durven, doen en Het geheim van slanke mensen.

Wat kies ik nog meer:
Genieten van wat ik mag en kan kiezen, blij en tevreden zijn met de keuzes die ik maak en trots zijn dat ik bij mijn keuze blijf.
Blijven bewegen en fietsen.
Bewust kiezen voor gezond, maar lekker eten, binnen de marge.
Stapjes zetten in de dingen die ik wil veranderen/verbeteren, dus niet meer doen wat ik deed en krijgen wat ik kreeg.
Meer weggooien en meer structuur in de spullen.
Alles gebruiken, niks alleen voor de sier/heb.
Op tijd naar bed.
Leuke dingen doen met vriendinnen en mini-vakanties houden.
Geloven in mezelf. Kunnen wij het maken? Nou en of! Zelfs Bob de Bouwer klaart zijn klus stap voor stap.
Ik kan veranderen door andere keuzes te maken, ik weet dat ik het kan, want ik ben al gestopt met cola, geen  2 1/2 schep suiker in de thee en niet meer alles voornamelijk met de auto, maar alles voornamelijk met de fiets.
Buddy zijn van mezelf.
Mezelf belonen als ik goed bezig ben met gezonde, evengoed lekkere en leuke dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten