zondag 17 maart 2013

Ik ben je niet vergeten

In mijn vorige blogbericht heb ik geschreven dat ik de burnout voor mezelf ging afsluiten en zelf verder zou gaan. Het is nu bijna een half jaar verder.
Tijd om de balans op te maken en te melden hoe het nu met me gaat en hoe het me bevalt on the bright side of life.

Ik voel me goed, heel goed.
Een stuk lichter als in september.
Van maat 44/46 XL/XXL naar maat 38/40 M.
Mijn garderobe is gewijzigd van wijd en verhullend, naar strak met mooie blousjes en jasjes.
Ik voel me mooier, leuker, blijer, energieker dan ooit.

Wat is er veranderd?
Ik heb balans.
Trek me weinig (minder) aan van de mening van anderen. Die mag er zijn. Punt.
Dat geeft rust en kracht.
Ik leef wel mee met anderen, maar lijd niet meer mee.
Ik durf mezelf te laten zien en richt me op waar ik goed in ben.
Doe vooral dingen die leuk zijn, rust geven en goed voor me zijn, waar ik blij van word.
Regelmatig houd ik minivakanties. Loslaten, de boel de boel laten en genieten van het moment en het moment pakken.
De laatste maanden heb ik gezongen in een Projectkoor, vandaag was de afsluitende uitvoering. Volgend jaar doe ik weer mee!
Al 2 dagen ben ik allerlei meubelstukken aan het verven.
De garage is net een uitdragerswinkel en I love it.
Ben al aan het bedenken wat het volgende is wat ik kan oppakken...
Eerst maar de gordijntjes naaien voor ons zomerhuisje.
En dan ga ik denk ik eindelijk los op het bedsteehout dat al anderhalf jaar op een zaag ligt te wachten.
Oh en de stof van de quilts voor de meiden nu echt gaan knippen.
Dit is echt wel mijn passie, niet meer vergeten.
Lekker creatief bezig zijn en smeren met verf, slaan met een hamer en ondertussen keihard meezingen met Tom Jones en Katy Perry..
https://www.youtube.com/watch?v=6cAdbYOllQ0
Eigenlijk ben ik best wel snel blij, gelukkig, tevreden......

En er is een wonder geschied. Ik heb een sport gevonden waar ik lol in heb.
WII Zumba en WII Zumba Core. Met gemak dans ik ruim een uur.
Het mooie is, het resultaat is merkbaar, zichtbaar en voelbaar.

Als ik naar mezelf kijk van binnen en van buiten, dan ben ik enorm trots dat ik dit in 1,5 jaar heb bereikt.

Als het zo blijft ben ik al blij.

Wat ik nog wil aanpakken (one thing at the time):
  • Beter, lekkerder en makkelijker kunnen koken -> al heb ik de laatste maanden mezelf al een paar keer overtroffen.
  • Het huis nog meer declutteren -> ook al kan ik de troep nu makkelijker zien en laten zijn als eerst. www.sloworganizing.nl/
  • Lezen.
  • Nog minstens 5 kilo afvallen, naar gezond gewicht.
  • Mooie spijkerbroek vinden.

Een jaar geleden heb ik mezelf een doel gesteld.
Ik wilde graag een blij ei zijn.
Mission accomplished!

Ik weet nog waar ik vandaan kom.
That's one hard, but great, beautiful lesson learned.

Nu ik er toch ben, toch nog maar een song van de dag.
Ik ben blij dat ik je niet vergeten ben!
Niet het origineel, maar een supergoede cover van Guus Meeuwis.
Keihard meezingen en goed luisteren naar de tekst!
Mijn lieve God hoe is het mogelijk dat ik jou hier ontmoet,
ik dacht dat ik jou nimmer weer zou zien.

Haal het mooiste uit jezelf, je hebt het in je!
Blije, kleurrijke eieren zijn er nooit genoeg!

http://static.zoom.nl/BE1EA7C3764DFB5CB626B975D8E95D75-een-ei-hoort-erbij.jpg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten