woensdag 25 april 2012

Je hoeft niet eenzaam te zijn om je alleen te voelen

Al een paar jaar wilde ik wekelijks een rondje lopen, maar niemand in mijn omgeving deed dat, dus kwam het er niet van. Tot ik dit vertelde aan een andere moeder die naar haar dochter aan het kijken was langs de tennisbaan. Zij wilde ook graag met iemand lopen. Sindsdien lopen we regelmatig een rondje met elkaar en dat is erg gezellig.
Tijdens ...een cursus zat ik naast een collega, die al jaren een verdieping onder mij werkt. Leuke vrouw, maar gewoon een collega, waarvan ik weet dat ze op die afdeling werkt, ik zeg gedag tegen haar en laatst hadden we hetzelfde vest. Nu moesten we samen een opdracht doen en bleek dat ze een leuk verhaal te vertellen had en was ze opeens een aardige collega, waar ik iets van op kan steken.
Laatst plaatste ik een oproepje op mijn Facebookpagina en had ik binnen een kwartier een concrete afspraak om samen met een friend around the corner op pad te gaan.
Wat me de laatste jaren is opgevallen dat veel mensen wel iets met anderen willen ondernemen, maar niet in contact komen of niet op het juiste moment, tegen de juiste persoon uitspreken/weten wat ze willen. Wrong time and/or place.
Al een hele tijd liep ik rond met het idee van Friend around the corner, maar wist even niet hoe ik het aan kon pakken. Opeens viel het kwartje, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Op Facebook is het altijd de juiste tijd.

Dus tada! https://www.facebook.com/#!/FriendAroundTheCorner
Ik hoop dat Friend around the corner zich als een inktvlek verspreidt.
Het is toch zonde om alleen thuis te blijven zitten en de leuke dingen die je zou willen/kunnen doen, niet te doen! Het leven is nu, vandaar dit platform, waar je met mensen uit je omgeving (of juist aan de andere kant van de wereld) in contact kunt komen, om samen iets te ondernemen op vriendschappelijke basis.
Eenmalig of (als het klikt) vaker.
De enige voorwaarde is respect.
Volg deze pagina gerust (graag!), reageer op een oproep of plaats zelf vrijblijvend een oproep.
Pluk dag voor je in een vaas eindigt.
Life is too short not to have fun.


Songteksten van de dag

Ik had eerst als songtekst van de dag Zomaar een dag bedacht.
Maar ik vind Je hebt een vriend van K3 ook wel van toepassing op vandaag.
Wel ja, doe eens gek, tis vandaag toch een rare dag, ik plaats er gewoon twee.

Zomaar een dag - Willeke Alberti

’s Morgens word ik wakker
Met zo’n onbestemd gevoel
Dan denk ik: ”Ach, wat kan ’t me schelen
’k Laat de boel gewoon de boel”
’k Neem een
doucheje
Strijk een bloesje
En ik hijs me in mijn broek
En ik ga zomaar een middag
Bij de apen op bezoek

Zomaar een dag, z
omaar een dag
Zomaar een dag, z
omaar een dag
Waarin ik zelf alles mag
Zomaar een dag, z
omaar een dag
Zomaar een dag, z
omaar een dag
En wat er ook gebeurt: ik lach

Al giet het pijpestelen
Moet ik al mijn dekens delen
Of ze zeggen met zovelen

Dat ik nooit meer zingen mag
Het kan me nu niet schelen
Want het is zomaar mijn dag

Of ik ben weer op visite
Op de poef met thee en taart
Ik zie mezelf al
zitten
Met mijn haar recht in een staart
’k Zeg: “Excusie”
Met een smoesie
“Meid, ik kom nog weleens aan”
En ik pak de trein om ’s middags
Naar de Efteling te gaan

Zomaar een dag, z
omaar een dag
Zomaar een dag, z
omaar een dag
Waarin ik zelf alles mag
Zomaar een dag, z
omaar een dag
Zomaar een dag, zo
maar een dag
En wat er ook gebeurt: ik lach

Al giet het pijpestelen
Moet ik al mijn dekens delen
Of ze zeggen met zovelen
Dat ik nooit meer zingen mag
Het kan me nu niet schelen
Want het is zomaar mijn dag

Als ik ’s avonds thuis kom
Na zo’n dag dat alles mocht
Dan heeft mijn man me overal
Bij iedereen gezocht
Ik wil geen ruzie
’k Zeg: “Excusie”
En ik lach mijn mooiste lach
Ik kus hem op zijn
voorhoofd
En beloof hem: ”’t Wordt jouw dag”

Oh, wat een dag, z
omaar een dag
Wat een dag, z
omaar een dag
Waarin je zelf alles mag
Zomaar jouw dag, z
omaar een dag, zomaar een dag
En wat er ook gebeurt: ik lach


En al giet het pijpestelen
Zal ik al mijn dekens delen
En dan zeg ik tegen velen
Dat ik nooit meer zingen mag
Het kan me nu niet schelen
Want het is zomaar jouw dag

Oh, wat een dag, z
omaar een dag, zomaar een dag
Waarin je zelf alles mag
Zomaar jouw dag, z
omaar een dag, zomaar een dag
En wat er ook gebeurt: ik lach

En al giet het pijpestelen
Zal ik al mijn dekens delen
En dan zeg ik tegen velen
Dat ik nooit meer zingen mag
Het kan me nu niet schelen
Het is zomaar jouw dag

En ik zing alleen voor jou
Wat er ook gebeurt:  IK LACH!


Je hebt een vriend - K3

Voel jij je ook soms zo alleen
Met al die mensen om je heen
Als je lacht, als je huilt en er niemand luistert
Elke dag voor een muur komt te staan
Kijk me aan, kijk me aan

Je hebt een vriend
Iemand die voor jou door vuur gaat
Elke dag weer voor je klaar staat
Voor altijd aan je zij
Je hebt een vriend
Iemand die je nooit alleen laat
Met jou de toekomst tegemoet gaat
Geloof me maar, je hebt een vriend in mij

In elke wondermooie dag
Elke aanstekelijke lach
Is een nacht soms te lang
Is het pad te duister
Steek je hoofd dan niet in het zand
Neem m'n hand, neem m'n hand

Je hebt een vriend,als je lacht, als je huilt, zeg m'n naam
Iemand die voor jou door vuur gaat, 'k ga voor jou door het vuur
Elke dag weer voor je klaar staat, elke dag weer
Voor altijd aan je zij
Je hebt een vriend, als je lacht, als je huilt, zeg m'n naam
Iemand die je nooit alleen laat, 'k laat je nooit meer alleen
Met jou de toekomst tegemoet gaat, elke dag weer
Geloof me maar, je hebt een vriend in mij

Je hebt een vriend, als je lacht, als je huilt, zeg m'n naam
Iemand die voor jou door vuur gaat, 'k ga voor jou door het vuur
Elke dag weer voor je klaar staat, elke dag weer
Voor altijd aan je zij
Je hebt een vriend, als je lacht, als je huilt, zeg m'n naam
Iemand die je nooit alleen laat, 'k laat je nooit meer alleen
Met jou de toekomst tegemoet gaat, elke dag weer
Geloof me maar, je hebt een vriend in mij

Is de hemel daarboven niet altijd even blauw
Ik ga door, want ik weet, ik heb ook een vriend in jou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten